Tuesday, June 1, 2010

dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi maha Penyayang

Posted by Farhana Hizamie at 8:42 AM
Dunia digemparkan dgn tindakan askar Israel, rejim zionis menyerang kapal2 bantuan makanan kpd penduduk Gaza dilautan Mediterranean. Sudah sedia dimaklumkn 12 rakyat Malaysia berada dibawah tahanan israel. Ya Allah, Kau selamatkan rakyat Malaysia yg masih terperangkap. Kembalikan rakyat Malaysia dlm keadaan selamat.

Dalam pada masa yg sma, msih terdapat beberapa buah lg kapal Malaysia yg cuba berlayar ke Gaza utk memberikan bantuan kemanusiaan. Semoga Allah memudahkan perjalanan mereka ke Gaza dan kembali ke Malaysia dgn selamatnya.

Saat ak mendengar berita tentang tindakan askar Israel terhadap kapal Mavi Marmara, tnpa disedari air mataku menitis. Semua perasaan bercampur baur. Marah dan geram kpd israel laknatullah, sedih kpd mangsa twnn dan gembira kerna sumbangan yg dihulurkan kpd penduduk Gaza dtg dr seluruh dunia.

Kapan agaknya peperangan bakal berakhir? peperangan akan menyebabkan bnyk nyawa yg tdk berdosa akan hilang dan emosi bercelaru. Inilah kemusnahan yang terjadi akibat perang. Isteri kehilangan suami. Ibu kehilangan anak. Adik kehilangan abang. Institusi keluarga musnah kerana perang, kebahagiaan direntap dengan kejam.

Perang ynag dicipta oleh manusia yang tamak dan rakus. Manusia yang mahukan kuasa mutlak di dunia ini. Dan manusia tidak serik-serik dengan kemusnahan. Manusia tidak belajar daripada kesilapan. Hari ini pun, ada perang di sana-sini. Dunia ini tidak pernah aman selagi ada manusia yang gilakan kuasa. Bumi ini terbentang luas tetapi mahu bolot semua. Tidak mahu berkongsi kehidupan aman damai di kalangan sesama sendiri.

***************


0 comments:

Post a Comment

 

Never Ending Wonderful Story Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting